Benvinguts al blog d'ADAP

dilluns, 4 d’abril del 2011

Els professionals de l'ensenyament

Quan es treballa al món de l’ensenyament, els professionals que estan a primera línia de foc, professors, mestres, educadors... són persones per admirar i respectar per part de tota la societat.
Treballen amb una matèria primera molt important, són la societat del futur i depenen totalment de la formació que els doni la família i aquests professionals de l’ensenyament.
Estar a primera línia de foc és complicat i cal tenir un equilibri personal i emocional molt fort.
Però, malauradament, aquests professionals es cremen i de vegades cauen en l’errada de veure el món en negatiu i poden dir coses com:

-“Aquest nen/-a no farà mai batxillerat”
(quan encara està fent 1r d’ESO)
-“Aquest nen/-a no cal que s’esforci, no pujarà mai el nivell”
-“Aquest nen/-a que faci un itinerari adaptat, perquè total per fer cicles...”
-“L’esforç no compta, no tens el nivell...”

Frases com aquestes, dites a joves en plena formació, quan el que cal és encoratjar-los i no tirar mai la tovallola, ens fan pensar que aquests professionals necessiten un reciclatge amb urgència o han equivocat la seva carrera professional.
És lamentable sentir joves dient: -la meva profe m’ha dit que per molt que m’esforci no arribaré mai a res”.
Coneixen la possibilitat de treballar dient: -Tu pots!! –“esforça’t una mica més i podràs ...”????
La capacitat de superació dels éssers humans és increïble si s’estimula en positiu, si hi posem ganes i tenim fe en els joves.
Qui diu que per fer un cicle formatiu s’han d’esforçar menys? Qui ha dit que fer cicles formatius és més fàcil o que s’ha de treballar menys?
No és ètic desprestigiar els Cicles Formatius com es va fer amb l’antiga FP (formació professional).
D’altra banda, tots els joves han de ser estimulats per treure el millor d’ells mateixos i arribar al màxim de les seves capacitats. Quan menys se’ls exigeix menys donen. Si cap professional de l’ensenyament opina el contrari, potser s’ha equivocat de professió.

Maria - Departament de Suport

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada